• SW 680, SWT
• RABA-MAN
D10 i D2156 HM6U
• 359 i pochodne
• 4C(T) – 107, SW 266
• 6C(T) – 107,SW 400,
• 4C(T) – 90
• MF
• MTZ
• BIZON
• Silniki do ciągników i
wózków widłowych
(S312; AD 3.152 UR;
D250; S4001 – S4003;
D3900; A4236)
• Silniki do ciągników
URSUS (ZETOR)
• Silniki do kombajnów
zbożowych:
(SW400R, 6CT107R)
• Silniki do koparek i
ładowarek:
(SW400 i SW680/59/8)
• Silniki do maszyn
górniczych:
(SW400Ł2,6CT1072Ł2,
SW680/73)
• MAN
• MERCEDES
• DAF
• VOLVO
• SCANIA
• IVECO
• DEUTZ
• CUMMINS
• PERKINS
• JOHN DEERE
• MTU
• YANMAR
• VM MOTORI
• DETROIT DIESEL
• JCB
• FENDT
• NEW HOLLAND
• CLASS
• SISU
• Silniki do pojazdów
LIAZ, DAB, IFA,
ROMAN, KAMAZ
itd
- MERCEDES MTU OM 460
- MTU 6H1800
- IVECO V8 FVQE 2883
- MAN D2876 LUE 623/631
- MAN D2866 LUH21
- SW 680 / 123
- CATERPILLAR C 27
- SILNIKI 2112 SSF
Głównym atutem Spółki jest posiadana Koncesja Wojskowa B-050/2016 oraz certyfikat AQAP 2110:2016 do ISO 9011:2015, dzięki są prowadzone profesjonalne naprawy silników przeznaczonych dla wojska, w tym NATO na podstawie Kodu NCAGE 99KOH ( określa profil prowadzonej działalności i specjalizację firmy w ramach Sojuszu – każdy potencjalny kontrahent wojskowy paktu, wie gdzie może zlecić określoną usługę ). Spółkach w ramach posiadanych uprawnień, może uczestniczyć w przetargach publikowanych przez wszystkich kontrahentów z krajów NATO.
Naprawa głowicy silnika
- usuwanie nadmiaru kamienia kotłowego i sprawdzenie na szczelność,
- rozwiercanie otworu pod prowadniki, 100% wymiana oraz rozwiercanie,
- wymiana zużytych gniazd zaworowych,
UKŁAD PRZENOSZENIA NAPĘDU
- naprawa koła zamachowego,
- naprawa sprzęgła,
- wyważanie z wałem korbowym
Naprawa korbowodów
- weryfikacja na pęknięcia,
- wymiana zużytych śrub i nakrętek korbowodu,
- honowanie stopy korbowodu,
- rozłączanie główki korbowodu pod tulejki oraz tulejki na wymiar nominalny,
- kontrola równoległości osi stopy i główki korbowodu,
- selekcja długości, selekcja wagowa
NAPRAWA KADŁUBA SILNIKA
- usuwanie nadmiaru kamienia kotłowego,
- kontrola płaskości i frezowanie powierzchni przylegania pod głowice,
- kalibrowanie lub wykonanie gwintów naprawczych wszystkich otworów gwintowanych,
- naprawa poprzez wytaczanie i honowanie otworów osadzenia wału korbowego z zachowaniem nominalnej tolerancji,
- wymiana z kontrolą wymiarową tulejek wałka rozrządu,
- weryfikacja otworów pod szklanki popychacza,
- kalibrowanie i sprawdzenie na wyciąganie, a w razie potrzeby wymiana na fabryczne nowe śrub mocujących głowice,
- wytaczanie otworu pod tuleje cylindrowe na wymiar naprawczy z zachowaniem tolerancji nominalnych zapewniające prawidłowe osadzenie nowych tulei,
- po wciśnięciu tulei w kadłub ich honowanie na wymiar nominalny z zachowaniem błędów kształtu w polu tolerancji
OSPRZĘT SILNIKA
- Naprawa sprężarki
- mycie podzespołów w myjce ultradźwiękowej,
- wytaczanie i honowanie cylindrów,
- szlifowanie i polerowanie czopów wałka korbowego,
- naprawa głowicy sprężarki,
- wymiana 100% na nowe tłoków, pierścieni tłokowych, sworznie, tulejek ślizgowych i uszczelnień,
- kontrola na przyrządzie wydajności i ciśnienie sprężania.
- Naprawa rozrusznika
- weryfikacja wirnika i naprawa komutatora,
- weryfikacja i naprawa sprzęgiełka,
- weryfikacja i naprawa stojana,
- wymiana 100% na nowe szczotki rozrusznika, tulejki ślizgowe i łożyska,
- naprawa tylnej tarczy,
- montaż i sprawdzenie mocy rozrusznika,
- Naprawa alternatora
- weryfikacja wirnika i naprawa komutatora,
- weryfikacja i naprawa stojana,
- wymiana 100% na nowe szczotki alternatora i łożyska, montaż i sprawdzenie napięcia i natężenia prądu ładowania alternatora.
- Naprawa sprężarki
- weryfikacja i szlifowanie krzywek,
- weryfikacja i szlifowanie czopów głównych
NAPRAWA WAŁU KORBOWEGO
- mycie wstępne (w tym czyszczenie kanałów olejowych) weryfikacja na pęknięcia,
- szlifowanie, azotowanie i polerowanie, ponowne mycie,
- kontrola twardości czopów,
- wyważanie wału korbowego (wyważarka SCHENCK),
- wyważanie po montażu kolejnych elementów: koła zamachowego i docisku sprzęgła.