RSY Sp. z o.o. kontynuuje tradycje wydziału silnikowego Iławskich Zakładów Naprawy Samochodów powstałych w 1953 roku.
RSY Sp. z o.o. specjalizuje się w naprawach głównych oraz bieżących silników wysokoprężnych oraz gazowych (CNG i LPG) przeznaczonych do pojazdów użytkowych.
Posiadamy bogate doświadczenie i wiedzę w dziedzinie napraw silników mających zastosowanie w spalinowych autobusach szynowych( silniki: RABA MAN, MAN, IVECO) oraz dominujących w tychże naprawach silników Mercedes OM460/MTU6H1800, których przepracowaliśmy ponad 150 w oparciu o posiadane certyfikaty naprawcze oraz diagnostyczne. Dysponujemy znakomicie wyposażoną hamownią do silników Mercedes/MTU, umożliwiającą uruchomienie oraz hamowanie na pompach PLD oraz specjalistyczne urządzenie diagnostyczne dedykowane do tychże jednostek napędowych: Xentry Diagnostic.
Spółka w oparciu o posiadaną Koncesję Wojskową oraz AQAP prowadzi specjalistyczne naprawy silników przeznaczonych dla Wojska. Naprawiamy silniki: 5D20B300, UTD20, W55, W46.6, S12U, W6M, TATRA T930, 938.
W oparciu o doskonale dostosowaną infrastrukturę zajmujemy się również regeneracjami i naprawami podzespołów silnikowych, takich jak wały korbowe, wałki rozrządu, głowice kadłuby, turbosprężarki, wtryskiwacze, pompy wtryskowe.
Zakres naprawy głównej silnika obejmuje naprawę wszystkich układów i podzespołów silnika w oparciu o sprawdzone, wysokiej jakości podzespoły. Nie zlecamy napraw podzespołów silników firmom zewnętrznym. Nasz park maszynowy umożliwia praktycznie w 100% naprawy i regeneracje na terenie firmy.
Silnik po przeprowadzonej naprawie głównej posiada parametry zbliżone do silnika fabrycznie nowego.
Silniki są objęta gwarancją oraz opieką serwisową na terenie całego kraju.
Naprawimy każdy silnik zarówno produkcji krajowej jak i zagranicznej jeśli występują do niego na rynku możliwe do zakupienia części zamienne odpowiedniej jakości.
Posiadamy siedem stanowisk hamujących ( wodnych Schenk oraz elektrycznych) z możliwością obciążania silników do mocy 1 600 KM. Oferujemy hamowanie silników z rzędowymi pompami wtryskowymi Bosch EDC MS5 oraz MS 6.1 dla silników MAN oraz IVECO z odczytem podstawowych parametrów. Posiadamy stanowisko do hamowania silników wojskowych z pełnym odczytem parametrów oraz wydrukiem danych.
Dysponujemy jedynym w kraju stanowiskiem do uruchamiania i hamowania silników MR Mercedes/MTU na pompach PLD.